söndag, september 02, 2007

På plats

Så där. Då var man på plats på skolan. Två veckor är redan avverkade och tiden går jävligt fort. Det känns knappt som vi kommit in i det riktiga skoltempot. Förra veckan var vi t.ex ute på kanothajk måndag till onsdag, så det var bara lektioner på torsdagen och fredagen. Allt känns jävligt bra för tillfället och jag hoppas att den känslan håller i sig. Denna helgen valde de flesta att stanna på skolan. Det var bara ett fåtal som åkte hem. På fredan hade min klass kräftskiva i en lokal här på skolan, men vi fick bara vara där själva i typ två timmar innan resten av skolan också kände suget efter kräftor. Efter ett tag hade var och varannan "fest" på sina rum så det fanns säkerligen 30 fester i byggnaderna här. Kul var det, även om den sista timmen är lite svart...

En grej som suger hårt här på skolan är att vi inte har canal+, så det blir inget Premier League- och allsvenskan-tittande. Så det är tur att det iaf är lanskamper då och då och även att Champions League snart sätter igång.

Om jag inte har fattat fel nu så ska vi rida islandshäst veckan som kommer. Kan bli spännande, men jag vet inte om det bara är en heldag eller om vi ska sova i tält igen eller nåt.

Men, men. Ni får ha det så bra. Nu skiter jag snart på mig. HAJ!

2 kommentarer:

At 10:02 em, Anonymous Anonym said...

jag tackar för ett informativt inlägg. speciellt sista raden.

 
At 4:14 em, Anonymous Anonym said...

ibland är det läge för lite mer detaljerad beskrivning..

 

Skicka en kommentar

<< Home