torsdag, november 15, 2007

Dags igen...

Första inlägget sen Cypern. Det har väl egentligen inte funnits så mycket att skriva om sen dess. Att guldet hittat hem till Göteborg har väl inte direkt undgått nån. Det blev en hård veckas firande iaf. Den här veckan i skolan så gör vi praktik på Nordens största julmässa på Huseby bruk. Det suger ordentligt med hästkuk. Stå och sälja glögg när man är 24 år gammal är inte riktigt min melodi. Tusen spänn får vi för typ 52 arbetstimmar. De ska vi lägga på en resa till Berlin till våren, men det hade jag faktiskt kunnat vara utan med tanke på skitgörat på mässan. Jag och en annan i klassen ska prata med våran lärare nästa vecka och ställa en massa frågor och påståenden som vi kräver svar på. Det här är inte ok!

Övrigt finns det väl inte direkt mycket att kladda ner bloggen med. Morsan messade idag och hade precis varit på safari i Kenya och tittat på elefanter som jagade lejon som jagade buffel. Svårt att ljuga att man inte är avundsjuk. Så här i snötider så att säga.

Måste f.ö. sätta mig imorn och kolla upp lite praktikplatser till vecka 7-8. Sånt blir aldrig av annars när man har lektioner. Jag är alltså ledig imorn... Städa mitt rum har jag sagt till mig själv att göra också, för ungefär 973:e gången. Imorn måste det verkligen göras, speciellt efter helgens Halloweenfest. Det ser ut som om nån har dratt en burn-out på mitt golv. Not pretty.

Imorn ska jag och Raz även ha lottdragningen i matsalen från vår lottförsäljning vi bedrev på Halloweenfesten. Folk tyckte nog vi var ordentligt dumma i huvudet som gick runt och prackade på folk lotter på en fest, men det är sånt som är humor! Kanske ska tilläggas att det var Raz som fick sålt lotterna (hela 70 stycken för en femma styck!) då jag offrade hela fem minuter på festen innan jag gick och totaldäckade. Kul...

Klart slut.

2 kommentarer:

At 2:44 em, Anonymous Anonym said...

ska du inte uppdatera oss i skriftlig form angående vissa fylle-relaterade händelser, hj?

 
At 6:11 em, Anonymous Anonym said...

Andreas: Passa daj! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home