tisdag, december 04, 2007

Vafö' é Åge syk?

I helgen var jag hemma i Götet på julbord på lördagen med jobbet. Vi var även i år på Oakley's, bra ställe. När julbordet slutade (runt 17:30 nångång) så stack vi hem till Mad-Mike i år igen. Dan efter var det dags att bege sig "hemåt" mot de mörka skogarna igen och den sista halvtimmen på tåget började jag känna mig ordentligt risig, illamående. Anna och Jesper var vänliga nog att agera chaufförer så de kom och plockade upp mig i Växjö. När vi var ca fem minuter från skolan så satt jag bara och leta rastplatser man kunde stanna på ifall jag skulle behöva spy. Jag lyckades hålla mig enda till skolan.

I köket satt en klunga folk som precis hade bakat bullar. Lukten gjorde mig bara ännu mer illamående och tillslut kunde jag inte hålla mig längre. Fram med papperskorgen vid sägen sen så var det åka av. Spy, kräk och blä. Detta höll i sig från kl. 22 till kl. 8 morgongen därpå. Däremellan hann jag också med att gå upp och sprutlackera lite också. Underbart... Dagen efter lyckades jag hålla spyan inne men framåt kvällen så började min bakdel att härja igen. Sängen - toan, sängen - toan. Tillslut, kl. 02:30, fick jag nog och gav mig fan på att sova. Hela kvällen hade jag också haft brutal feber med skön värk och frossa. Idag har jag däremot lyckats hålla inne all form av vätska. Drog i mig två paket nudlar förut och det verkar som jag får behålla dem i kroppen. Igår fick jag veta att jag inte var ensam om att blivit magsjuk. Hela fyra stycken till som var hos Mike lyckades bli smittade...

Nu får man väl se hur länge man ska behöva sitta i karantän på rummet bara. Lärarna ska tydligen haft "krismöte" och det blir nog till att stanna hemma imorn också. Hade varit jävligt surt att smitta nån. Tack o lov så har jag fått låna Jeaninnes trådlösa internet. Annars hade det varit grymt tungt.

På fredag så får jag besök för första gången. Det kan bli ordentligt intressant. En skön konstellation med fyra egna karaktäriska stilar. Kim, Jonas, Pontus och hans sköna lumparkamrat från Helsingborg, Alex... Kan ju verkligen gå hursomhelst.

Tada

1 kommentarer:

At 9:40 em, Anonymous Anonym said...

ja jävlar. det kan verkligen gå precis hur som fuckin' helst...

bara så du vet, jag tänker vända uppochner på stället tills jag hittar min lil' jon-tischa. booyaa!!

 

Skicka en kommentar

<< Home